|
Junior Member
|
OP
Junior Member
bonjour I am driving a ford mondeo st200 (your contour svt) and I want to upgrate my engine. my std maf is a #F6DF-12B579-EA 70mm, std 19lbs inj., and the ecu is a EEC-V with "PO68" code. what is the best way : 80 mm maf?, 24 lbs injectors, superchip, diablosport, g-ready, mafterburner, etc...thanks for your help, sorry for my english and as I am a 747 pilot flying sometime over your contry I am with you and with all us pilot for the twin's.
|
|
|
|
Member
|
Member
Bonjour! Je ne parle pas francais. (I hope that was right, took French in school about 10 years ago). My English is better.  Your English is certainly better than my French. Don't waste your time with the 24 #/hr injectors, unless you have done extensive modifications. Just putting bigger injectors in won't give you any power increases. Before you start doing MAF upgrades, have you done other exhaust and intake modifications? Aftermarket y pipe, and dual exhaust system along with an open air filter will give you more effect than a new MAF on the rest of the stock systems. Remember, you have to be able to get more air in and out for more power. The MAF is NOT the biggest restriction on the stock setup. A chip is the (currently) best way to do electronics modifications, but best saved as the finishing touch. Otherwise, you have to keep updating the chip to your new setup every time you add a new part, for best results. Hope this helps! I traced some of my family tree a few months ago, and it seems I have some ancestors from Bordeaux. I forget the family name right now; they married into a prominent family in Maryland in the 1870's.
|
|
|
|
Member
|
Member
Here's his suggestions in french;
Bonjour! Je ne parle pas francais. (J'espère que cela avait raison, a pris français dans l'école d'il y a 10 ans). Mon anglais est meilleur. Votre anglais est certain mieux que mes français. Ne pas gaspiller votre temps avec le 24 #/hr injectors, à moins que vous avez fait des modifications vastes. Seulement le mettre plus grand injectors dans ne vous donnera pas les augmentations de pouvoir. Avant de vous commencez les montées de MAF qui faisant, avez vous fait les autres modifications d'échappement et prise? Aftermarket y le tuyau, et le système d'échappement double avec un filtre de plein air vous donnera plus d'effet qu'un nouveau MAF sur le repos des systèmes de stock. Se souvenir de, vous devez pouvoir recevoir plus pour aérer dans et hors pour plus de pouvoir. Le MAF n'est pas la plus grande restriction sur l'organisation de stock. Un fragment est le (actuellement) la meilleure façon pour faire les modifications d'électronique, mais meilleur a épargné comme la touche qui finissant. Autrement, vous devez garder le mettre à jour le fragment à votre nouvelle organisation chaque fois vous ajoutez une nouvelle partie, pour les meilleurs résultats. Espérer que ceci aide! J'ai tracé une partie de mes quelques mois d'arbre de famille il y a, et il semble j'ai quelques ancêtres de Bordeaux. J'oublie le nom de famille maintenant; ils ont épousé dans une famille éminente dans Maryland dans le 1870's.
1997 GL Sport MTX, Soon to be the fastest proven Zetec around.
|
|
|
|
Member
|
Member
sleeper - that is quite impressive! ...or did you have a computer do that???
2000 Silver SVT #1602 Check it out in the registry! Mi Coche
|
|
|
|
Member
|
Member
Originally posted by Sleeper: Here's his suggestions in french;
Bonjour! Je ne parle pas francais. (J'espère que cela avait raison, a pris français dans l'école d'il y a 10 ans). Mon anglais est meilleur. Votre anglais est certain mieux que mes français. Ne pas gaspiller votre temps avec le 24 #/hr injectors, à moins que vous avez fait des modifications vastes. Seulement le mettre plus grand injectors dans ne vous donnera pas les augmentations de pouvoir. Avant de vous commencez les montées de MAF qui faisant, avez vous fait les autres modifications d'échappement et prise? Aftermarket y le tuyau, et le système d'échappement double avec un filtre de plein air vous donnera plus d'effet qu'un nouveau MAF sur le repos des systèmes de stock. Se souvenir de, vous devez pouvoir recevoir plus pour aérer dans et hors pour plus de pouvoir. Le MAF n'est pas la plus grande restriction sur l'organisation de stock. Un fragment est le (actuellement) la meilleure façon pour faire les modifications d'électronique, mais meilleur a épargné comme la touche qui finissant. Autrement, vous devez garder le mettre à jour le fragment à votre nouvelle organisation chaque fois vous ajoutez une nouvelle partie, pour les meilleurs résultats. Espérer que ceci aide! J'ai tracé une partie de mes quelques mois d'arbre de famille il y a, et il semble j'ai quelques ancêtres de Bordeaux. J'oublie le nom de famille maintenant; ils ont épousé dans une famille éminente dans Maryland dans le 1870's. Yo no se...Yo hablo espaniol 
-Mancho- cars name is Connie 99 Silver Frost SVT #1986 k&n filter with cut out box true duals w/ flows  Ground Controls with 17's mille miglia ... Hightower headlights 15.4 at 90.29 at Milan dragway before the true duals
|
|
|
|
Member
|
Member
Originally posted by Sleeper: Here's his suggestions in french; ... Wow, I don't understand a word of that post. Well, except for the English part, and the French part I wrote. 
|
|
|
|
Junior Member
|
OP
Junior Member
thanks PA 3L SVT I have on my car msds headers, sho shop y-pipe without cat, dual exhaust, and a doublecone filter. so what can I do more with electronics? thanks for your help
|
|
|
|
Junior Member
|
Junior Member
yeah can n-e one do it in greek with out a translator??
~svt racing~
|
|
|
|
Member
|
Member
Well, for a guy from Oregon, I guess thats pretty good Although the post had a distinct Yoda feel to it "Resist the temptation to upgrade the injectors you must" Les injecteurs de 19 livres sont assez difficiles a depasser en termes de capacite, a moins d'avoir un systeme de nitro ou une turbo/compresseur. Je te suggere de verifier ton le pourcentage de compensation de ton ordinateur a long terme et a court terme ("LT et ST fuel trim") Ca donne une idee du surplus de carburant que requiert tes modifications. Tu peut verifier ceci avec un scanner OBDII. Si tu te maintient en bas de 25% d'augmentation pour ces deux parametres, tu ne verras pas d'augmentation de puissance en changeant les injecteurs.
Marco Tatta 98.5 SE MTX, Duratec EGR block, fog light fix, custom shift boot, monsterflow intake, Ecotek valve Quasi dual cardoctor exhaust. Hacksaw short shift, Momo race "s" carbon knob, ghetto rear strut bar, 16 inch cougar wheels with 225/50/16 kumho 712s
|
|
|
|
Junior Member
|
OP
Junior Member
merci pour ta reponse on my french car there is a EEC-V computer so can I use the obdii. what do you think about a 80mm or more maf? regards kacques
|
|
|
|
|